loading...

مرجع تخصصی حوضه قلب و عروق

بازدید : 29
شنبه 18 فروردين 1403 زمان : 17:18

در حالی که شایستگی برای آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) نسبتاً نادر میباشد، یک‌سری نکته وجود دارااست که بایستی پیش از ورود به آزمون بدانید.

آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) معمولا چقدر ارتفاع میکشد؟
هنگام طرح ریزی برای آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) ، مهیا باشید که متخصص قلب حدود ۹۰ دقیقه از روز خویش را تخصیص دهید. در حالی که خویش تست فقط حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ارتفاع میکشد، ولی برای خنک شدن نیاز به فراهم سازی و فرصت دارد. همینطور ممکن میباشد تأخیرهایی برای پاسخگویی وجود داشته باشد.

همت نمایید ۳۰ دقیقه پیش از قرار خویش برسید تا بتوانید وارد گردید، استراحت فرمایید و حس شتاب نکنید.

مکانی که آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) ایفا می گردد
آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) معمولا در مطب کارشناس قلب اعمال می گردد.در‌صورتی‌که امکانات تخصصی بیشتری لازم میباشد – مانند اکوکاردیوگرام که گاهی برای جانبداری از تست استعمال میشود – ممکن میباشد از شما منظور گردد که به مریض‌خانه بروید. خویش اتاق را، آزمایشگاه استرس می نامند.

فعال‌ساز‌ی امکانات نسبتاً معمولی میباشد و معمولاً دربرگیرنده مفاد تحت میباشد:

تردمیل با شیب قابل تهیه (یا این که بقیه امکانات مطلوب در شکل نیاز)
دستگاه ECG با الکترود
دستگاه فشار خون ( فشار سنج )
یک پالس اکسی متر برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون
این تست به وسیله یک دکتر معالج، پرستار یا این که یک تکنسین فراگیری چشم پژوهش میگردد.

چه چیزی را می‌پوشید؟
هنگام ورود به وعده دیدار، مسلما یک جفت کفش پیاده روی ریلکس و یک جامه دو تکه گشاد بپوشید. همینطور می بایست مهیا باشید که بلوز یا این که تیشرت خویش را بردارید تا الکترودهای EEG به سینه شما متصل شوند.

در حالی که دفتر کار ممکن میباشد کمدهایی برای حفظ کیف پول و گوشی شما داشته باشد، خوب میباشد جواهرات و بقیه اشیا قیمتی را در منزل بگذارید.

طعام و آب میوه
شما می بایست ۲۴ ساعت پیش از تست از میل کردن یا این که نوشیدن هر چیزی دربردارنده کافئین پرهیز کنید. این مشتمل بر قهوه، دمنوش، آبمیوه های انرژی زا، شکلات، و غیره می‌شود.

در چهار ساعت پیش از تست صرفا می بایست آب بی آلایش استعمال شود. درصورتی که دیابت دارید یا این که داروهایی برای بیماری مزمن یار و همدم با وعده های غذایی مصرف می‌کنید (مانند داروهای خاص ایدز یا این که HIV)، ممکن میباشد بخواهید تست خویش را بعداً در روز طراحی برنامه نمائید تا در شکل نیاز خوراک بخورید و همچنان به محدودیت چهار ساعته پایبند باشید. باور نتیجه ها فرمائید که دکتر معالج خویش را درباره ی اینگونه نیازهایی موعظه نمائید.

داروها
هنگام طرح ریزی برای آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش)، پزشک معالج قلب خویش را درباره ی داروهایی که ممکن میباشد مصرف فرمائید، چه داروهای تجویزی، فارغ از ورژن، هومیوپاتی، سنتی یا این که تغذیه ای، ارشاد فرمائید. در بعضا مفاد، داروها ممکن میباشد با تمرکز تست تداخل داشته باشند.

اینها مشمول هر سیرتکامل داروی دربردارنده کافئین میباشد که قادر است ضربان قلب و فشار خون شمارا ارتقا دهد. برای مثال می شود به قرص های کاهش وزن، قرص های هوشیاری و مسکن های تقویت گردیده با کافئین مانند آناسین (Anacin) یا این که اکسدرین یا این که آکسار (Excedrin) اشاره نمود.

داروهای مزمن قلب و داروهای نیتراتی که برای معالجه آنژین استعمال میگردند نیز بایستی پیش از تست انقطاع شوند (با این هم اکنون، هیچ دارویی را سوای راهبرد بدون واسطه پزشک معالج خویش جدا نکنید.)

در‌صورتی‌که برای در دست گرفتن قند خون انسولین مصرف میکنید، از کارشناس قلب خویش بپرسید که در روز تست چه مقدار بایستی مصرف فرمایید. اکثر اوقات، دوز انسولین بایستی کاهش یابد و مصرف داروهای خوراکی تا نقطه پايان تست به تعویق بیفتد.

از طرف دیگر، در حالتی که برای آسم یا این که بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) از اسپری استنشاقی استعمال میکنید، مسلماً برای ایمنی آن را یاروهمدم داشته باشید. در صورتی از یک مانیتور گلوکز به کارگیری میکنید، بایستی آن را نیز یاور داشته باشید تا بعد از اتمام تست، قند خون خویش را تست فرمائید.

چی بیارم؟
ممکن میباشد بخواهید یک حوله، بطری آب و یک بده بستان جامه، و همینطور هر چیز دیگری که ممکن میباشد بعداز ورزش برای شاداب کردن نیاز داشته باشید، یاور داشته باشید.

در حالی که یک آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) قلبی ممکن میباشد شمارا برای لحظه ای در گیر خلل نماید، نباید در بضاعت و توان شما برای رانندگی به منزل نقص‌ ساخت و ساز نماید. با این حالا، در شرایطی‌که مسن خیس میباشید، عادت به ورزش ندارید، یا این که شم سبکی رمز، آنژین مکرر، یا این که علائم خراب تنفسی دارید، یک هم پا با خویش ببرید (منبع مقاله).

در حین آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش)
در روز امتحان، بعد از نام نویسی و پذیرش داده ها بیمه، ممکن میباشد از شما مراد گردد داده ها تماس اضطراری را ارائه دهید و هیبت تعهدی مطابق تدبیر از غرض و خطرها امتحان امضا نمایید.

آنگاه شما‌را به آزمایشگاه استرس میبرند. خویش تست بوسیله یک تکنسین آزمایشگاه یا این که یکپزشک اجرا میگردد.

پیش امتحان
پیش از ایفا تست، می بایست بلیز خویش را در بیاورید تا الکترودهای دستگاه نوار قلب بتوان با چسب چسبنده به سینه، بازوها و پاهای شما متصل خواهد شد. در شرایطی که قفسه سینه شما موی دارااست میباشد، ممکن میباشد نیاز به تراشیدن نصیب‌ها باشد.زمانی که الکترودها به صورت ایمن در مکان خویش قرار میگیرند، ممکن میباشد یک روپوش معمولی به شما ارائه گردد.

بعد یک کاف فشار خون بدور بازوی شما بغرنج میشود، در حالی که یک حسگر مشابه گیره خرقه روی انگشت شما بسته میگردد تا شما‌را به پالس اکسی متر متصل نماید.

پیش از استارت قسمت تمرین آزمایش، تکنسین نوار قلب، نبض، فشار خون و سطح اکسیژن خون شمارا در وضعیت استراحت به ثبت می رساند. اینها تحت عنوان خطوط مبنا ای شغل می نمایند که نتیجه ها دیگر شما با آن‌ها مقایسه شود.

در زمان آزمایش
بعد از به دست وارد شدن حاصل استراحت، نصیب تمرین آزمایش آغاز می شود. تمرین جايگاه بندی میشود، به‌این معنا که شدت هر سه دقیقه با ارتقا سرعت دستگاه و/یا این که تهیه و تنظیم مقاومت یا این که شیب آن ارتقا می‌یابد.
در هر مسافت سه دقیقه ای، نبض، فشار خون، اکسیژن خون و ECG یار و همدم با علائمی که ممکن میباشد تجارب نمائید تصویب میگردد. سفت روی نرده ها یا این که مجموعه ها نگیرید چون ممکن میباشد روی حاصل تأثیر بگذارد.
در حین تست، ممکن میباشد به شدت نفس بکشید، عرق فرمائید و ضربان قلب خویش را حس فرمائید، ولی نباید هیچ درد یا این که حزن آشکاری حس نمائید. در‌صورتی‌که دارید، به تکنسین بگویید. ECG شما در مجموع فرآیند پایین رسیدگی قرار می‌گیرد تا تکنسین بتواند ببیند که آیا شما به شما می‌رسد یا این که خیرحداکثر ضربان قلب (MHR) یا این که مجاورت شدن به هر نقص‌ حقیقی.
اشکال متعدد آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش)
بسته به هدف ها امتحان، شما ممکن میباشد ذیل آزمایشی قرار بگیرید که آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) حداکثر یا این که آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) تحتِحداکثر نامیده میگردد. طبق تعریف و تمجید:

آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) حداکثر: آزمایش استرس حداکثر راهی برای پژوهش اشتباهات قلبی با فشردن خویش به حد مجاز میباشد. تا‌زمانی‌که دیگر نتوانید ادامه دهید، یا این که به این دلیل‌که نفس شما تنگ گردیده یا این که ضربان قلب شما مشکلی را نماد میدهد. برای ایفا این تست بایستی دست کم به ۸۵ درصد حداکثر ضربان قلب خویش برسید. غرض این میباشد که بفهمید آیا قوانینی به اسم CAD دارید یا این که نه. این آزمایش می‌تواند از شش عدد ۱۵ دقیقه ارتفاع بکشد، البته بسته به سطح استعداد جسمانی شما ممکن میباشد کوتاهتر یا این که وقتگیر خیس باشد.
آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) تحت حداکثری: آزمایش استرس ذیل حداکثری راهی برای رسیدگی ترازو ورزش شما بعد از حمله قلبی میباشد. شما آنقدر ورزش می‌کنید که به ۸۵ درصد حداکثر ضربان قلب خویش برسید. این آزمایش کوتاه‌خیس از آزمایش استرس حداکثر میباشد و معمولاً بیش تر از ۲۷ دقیقه ارتفاع نمی‌کشد.
در شکل شم درد میانگین تا شدید قفسه سینه، تنگی نفس شدید، سرگیجه یا این که خستگی، از شما منظور می گردد که تست را متوقف نمایید.به صورت شبیه، در‌حالتی که ECG آرم دهنده آریتمی باشد یا این که فشار خون شما به صورت غیر طبیعی بالا یا این که زیر باشد، تست پیش از موعد متوقف میشود.

بعداز امتحان
وقتی که آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) بدون نقص شد و اقدامات ما یحتاج به دست آمد، با ادامه خط مش رفتن یا این که دوچرخه سواری با سرعت کمتر به دوران دو تا سه دقیقه، به‌تدریج خنک می‌شوید. بعد از آن، امتحان به طور رسمی تمام شد. پاره ای آب به شما داده می‌شود و معمولاً دست‌کم شش دقیقه بعداز نقطه پايان آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) زیر حیث خواهید بود.

بعد از اینکه تکنسین آزمایشگاه تشخیص بخشید که نبض و فشار خون شما نرمال گردیده‌است، کاف فشار خون، پالس اکسیمتر و سیم‌های ECG برداشته میگردند. آن گاه میتوانید مجدد جامه های خویش را عوض فرمایید و به اتاق استراحت بروید.

در‌صورتی‌که دیابت دارید، در حال حاضر مجال آن میباشد که از دستگاه گلوکز متر برای اندازه گیری سطح قند خون خویش به کار گیری فرمایید. در شرایطی‌که غیر طبیعی میباشد، به تکنسین، پرستار یا این که پزشک معالج رجوع‌کنید.

بعداز آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش)، در صورتیکه به هر دلیلی حس خیر و خوبی ندارید، مطب را شکاف نکنید. به یکی اعضای قاب پزشکی بگویید و اذن دهید شما‌را تحقیق کند تا مطمئن گردد که می‌توانید با خاطر ریلکس به منزل بروید.

پس از آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش)
آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) معمولا علائم غیر مطلوب یا این که عوارض جانبی وقت گیر تولید نمی نماید.

در‌صورتی‌که عادت به ورزش یا این که مدل معاش معدود تحرک ندارید، ممکن میباشد یک یا این که دو روز بعداز معاینه حس خستگی فرمائید یا این که درد عضلانی یا این که مفصلی را تجربیات نمایید. این شرایط طبیعی میباشد. حتی شم سوزش در پاهای شما (ناشی از تجمع اسید لاکتیک) به‌تدریج فروکش می نماید.

چه وقتی بایستی در‌پی نگهداری پزشکی بود؟
در حالتی‌که بعداز رجوع به منزل از آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) با مورد ها تحت مواجه شدید، می بایست با اورژانس تماس حاصل نمایید یا این که به نزدیکترین اورژانس بروید:

فشار، سفتی یا این که درد قفسه سینه که یک سری دقیقه ارتفاع می کشد یا این که برمی‌خواهد شد
درد در فک، گردن، پشت، کتف، معده یا این که یک یا این که هر دو بازو
ایراد در تنفس
خستگی یا این که ضعف
عرق سرد ناگهانی که اکثر وقت ها با سبکی رمز یا این که سرگیجه همدم میباشد
تعبیر و تفسیر حاصل
حاصل آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) معمولاً یک سری روز بعداز جاری ساختن تست برمی‌شود و دکتر معالج شما حاصل را با شما پژوهش می‌نماید.

نتیجه ها بعضی اوقات برای فهم و شعور حیران کننده میباشد، البته مبنی بر محاسبه عامل ها ذیل میباشد:

یک تعبیروتفسیر اصلی از تلاوت نوار قلب شما
تغییرات ECG در زمان ورزش (به ویژه قطعه ST)
تغییرات فشار خون (به ویژه افت فشار خون شدید)
علائم گزارش گردیده در طی تست
ساخت‌و‌ساز آریتمی در طی ورزش
دلایل نقطه نهایی دادن به امتحان قبل از موعد، در شکل وجود
گنجایش تمرینی تخمینی شما مطابق متساوی‌های متابولیک (METS)
ترکیبی از مقادیر خاص و تفاسیر خیالی شالوده تشخیص را تشکیل می‌دهد که تحت عنوان مثبت، منفی، نامفهوم یا این که غیرقطعی طبقه بندی می‌گردد.

در حالی که شایستگی برای آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) نسبتاً نادر میباشد، یک‌سری نکته وجود دارااست که بایستی پیش از ورود به آزمون بدانید.

آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) معمولا چقدر ارتفاع میکشد؟
هنگام طرح ریزی برای آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) ، مهیا باشید که متخصص قلب حدود ۹۰ دقیقه از روز خویش را تخصیص دهید. در حالی که خویش تست فقط حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ارتفاع میکشد، ولی برای خنک شدن نیاز به فراهم سازی و فرصت دارد. همینطور ممکن میباشد تأخیرهایی برای پاسخگویی وجود داشته باشد.

همت نمایید ۳۰ دقیقه پیش از قرار خویش برسید تا بتوانید وارد گردید، استراحت فرمایید و حس شتاب نکنید.

مکانی که آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) ایفا می گردد
آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) معمولا در مطب کارشناس قلب اعمال می گردد.در‌صورتی‌که امکانات تخصصی بیشتری لازم میباشد – مانند اکوکاردیوگرام که گاهی برای جانبداری از تست استعمال میشود – ممکن میباشد از شما منظور گردد که به مریض‌خانه بروید. خویش اتاق را، آزمایشگاه استرس می نامند.

فعال‌ساز‌ی امکانات نسبتاً معمولی میباشد و معمولاً دربرگیرنده مفاد تحت میباشد:

تردمیل با شیب قابل تهیه (یا این که بقیه امکانات مطلوب در شکل نیاز)
دستگاه ECG با الکترود
دستگاه فشار خون ( فشار سنج )
یک پالس اکسی متر برای اندازه گیری سطح اکسیژن خون
این تست به وسیله یک دکتر معالج، پرستار یا این که یک تکنسین فراگیری چشم پژوهش میگردد.

چه چیزی را می‌پوشید؟
هنگام ورود به وعده دیدار، مسلما یک جفت کفش پیاده روی ریلکس و یک جامه دو تکه گشاد بپوشید. همینطور می بایست مهیا باشید که بلوز یا این که تیشرت خویش را بردارید تا الکترودهای EEG به سینه شما متصل شوند.

در حالی که دفتر کار ممکن میباشد کمدهایی برای حفظ کیف پول و گوشی شما داشته باشد، خوب میباشد جواهرات و بقیه اشیا قیمتی را در منزل بگذارید.

طعام و آب میوه
شما می بایست ۲۴ ساعت پیش از تست از میل کردن یا این که نوشیدن هر چیزی دربردارنده کافئین پرهیز کنید. این مشتمل بر قهوه، دمنوش، آبمیوه های انرژی زا، شکلات، و غیره می‌شود.

در چهار ساعت پیش از تست صرفا می بایست آب بی آلایش استعمال شود. درصورتی که دیابت دارید یا این که داروهایی برای بیماری مزمن یار و همدم با وعده های غذایی مصرف می‌کنید (مانند داروهای خاص ایدز یا این که HIV)، ممکن میباشد بخواهید تست خویش را بعداً در روز طراحی برنامه نمائید تا در شکل نیاز خوراک بخورید و همچنان به محدودیت چهار ساعته پایبند باشید. باور نتیجه ها فرمائید که دکتر معالج خویش را درباره ی اینگونه نیازهایی موعظه نمائید.

داروها
هنگام طرح ریزی برای آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش)، پزشک معالج قلب خویش را درباره ی داروهایی که ممکن میباشد مصرف فرمائید، چه داروهای تجویزی، فارغ از ورژن، هومیوپاتی، سنتی یا این که تغذیه ای، ارشاد فرمائید. در بعضا مفاد، داروها ممکن میباشد با تمرکز تست تداخل داشته باشند.

اینها مشمول هر سیرتکامل داروی دربردارنده کافئین میباشد که قادر است ضربان قلب و فشار خون شمارا ارتقا دهد. برای مثال می شود به قرص های کاهش وزن، قرص های هوشیاری و مسکن های تقویت گردیده با کافئین مانند آناسین (Anacin) یا این که اکسدرین یا این که آکسار (Excedrin) اشاره نمود.

داروهای مزمن قلب و داروهای نیتراتی که برای معالجه آنژین استعمال میگردند نیز بایستی پیش از تست انقطاع شوند (با این هم اکنون، هیچ دارویی را سوای راهبرد بدون واسطه پزشک معالج خویش جدا نکنید.)

در‌صورتی‌که برای در دست گرفتن قند خون انسولین مصرف میکنید، از کارشناس قلب خویش بپرسید که در روز تست چه مقدار بایستی مصرف فرمایید. اکثر اوقات، دوز انسولین بایستی کاهش یابد و مصرف داروهای خوراکی تا نقطه پايان تست به تعویق بیفتد.

از طرف دیگر، در حالتی که برای آسم یا این که بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) از اسپری استنشاقی استعمال میکنید، مسلماً برای ایمنی آن را یاروهمدم داشته باشید. در صورتی از یک مانیتور گلوکز به کارگیری میکنید، بایستی آن را نیز یاور داشته باشید تا بعد از اتمام تست، قند خون خویش را تست فرمائید.

چی بیارم؟
ممکن میباشد بخواهید یک حوله، بطری آب و یک بده بستان جامه، و همینطور هر چیز دیگری که ممکن میباشد بعداز ورزش برای شاداب کردن نیاز داشته باشید، یاور داشته باشید.

در حالی که یک آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) قلبی ممکن میباشد شمارا برای لحظه ای در گیر خلل نماید، نباید در بضاعت و توان شما برای رانندگی به منزل نقص‌ ساخت و ساز نماید. با این حالا، در شرایطی‌که مسن خیس میباشید، عادت به ورزش ندارید، یا این که شم سبکی رمز، آنژین مکرر، یا این که علائم خراب تنفسی دارید، یک هم پا با خویش ببرید (منبع مقاله).

در حین آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش)
در روز امتحان، بعد از نام نویسی و پذیرش داده ها بیمه، ممکن میباشد از شما مراد گردد داده ها تماس اضطراری را ارائه دهید و هیبت تعهدی مطابق تدبیر از غرض و خطرها امتحان امضا نمایید.

آنگاه شما‌را به آزمایشگاه استرس میبرند. خویش تست بوسیله یک تکنسین آزمایشگاه یا این که یکپزشک اجرا میگردد.

پیش امتحان
پیش از ایفا تست، می بایست بلیز خویش را در بیاورید تا الکترودهای دستگاه نوار قلب بتوان با چسب چسبنده به سینه، بازوها و پاهای شما متصل خواهد شد. در شرایطی که قفسه سینه شما موی دارااست میباشد، ممکن میباشد نیاز به تراشیدن نصیب‌ها باشد.زمانی که الکترودها به صورت ایمن در مکان خویش قرار میگیرند، ممکن میباشد یک روپوش معمولی به شما ارائه گردد.

بعد یک کاف فشار خون بدور بازوی شما بغرنج میشود، در حالی که یک حسگر مشابه گیره خرقه روی انگشت شما بسته میگردد تا شما‌را به پالس اکسی متر متصل نماید.

پیش از استارت قسمت تمرین آزمایش، تکنسین نوار قلب، نبض، فشار خون و سطح اکسیژن خون شمارا در وضعیت استراحت به ثبت می رساند. اینها تحت عنوان خطوط مبنا ای شغل می نمایند که نتیجه ها دیگر شما با آن‌ها مقایسه شود.

در زمان آزمایش
بعد از به دست وارد شدن حاصل استراحت، نصیب تمرین آزمایش آغاز می شود. تمرین جايگاه بندی میشود، به‌این معنا که شدت هر سه دقیقه با ارتقا سرعت دستگاه و/یا این که تهیه و تنظیم مقاومت یا این که شیب آن ارتقا می‌یابد.
در هر مسافت سه دقیقه ای، نبض، فشار خون، اکسیژن خون و ECG یار و همدم با علائمی که ممکن میباشد تجارب نمائید تصویب میگردد. سفت روی نرده ها یا این که مجموعه ها نگیرید چون ممکن میباشد روی حاصل تأثیر بگذارد.
در حین تست، ممکن میباشد به شدت نفس بکشید، عرق فرمائید و ضربان قلب خویش را حس فرمائید، ولی نباید هیچ درد یا این که حزن آشکاری حس نمائید. در‌صورتی‌که دارید، به تکنسین بگویید. ECG شما در مجموع فرآیند پایین رسیدگی قرار می‌گیرد تا تکنسین بتواند ببیند که آیا شما به شما می‌رسد یا این که خیرحداکثر ضربان قلب (MHR) یا این که مجاورت شدن به هر نقص‌ حقیقی.
اشکال متعدد آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش)
بسته به هدف ها امتحان، شما ممکن میباشد ذیل آزمایشی قرار بگیرید که آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) حداکثر یا این که آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) تحتِحداکثر نامیده میگردد. طبق تعریف و تمجید:

آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) حداکثر: آزمایش استرس حداکثر راهی برای پژوهش اشتباهات قلبی با فشردن خویش به حد مجاز میباشد. تا‌زمانی‌که دیگر نتوانید ادامه دهید، یا این که به این دلیل‌که نفس شما تنگ گردیده یا این که ضربان قلب شما مشکلی را نماد میدهد. برای ایفا این تست بایستی دست کم به ۸۵ درصد حداکثر ضربان قلب خویش برسید. غرض این میباشد که بفهمید آیا قوانینی به اسم CAD دارید یا این که نه. این آزمایش می‌تواند از شش عدد ۱۵ دقیقه ارتفاع بکشد، البته بسته به سطح استعداد جسمانی شما ممکن میباشد کوتاهتر یا این که وقتگیر خیس باشد.
آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) تحت حداکثری: آزمایش استرس ذیل حداکثری راهی برای رسیدگی ترازو ورزش شما بعد از حمله قلبی میباشد. شما آنقدر ورزش می‌کنید که به ۸۵ درصد حداکثر ضربان قلب خویش برسید. این آزمایش کوتاه‌خیس از آزمایش استرس حداکثر میباشد و معمولاً بیش تر از ۲۷ دقیقه ارتفاع نمی‌کشد.
در شکل شم درد میانگین تا شدید قفسه سینه، تنگی نفس شدید، سرگیجه یا این که خستگی، از شما منظور می گردد که تست را متوقف نمایید.به صورت شبیه، در‌حالتی که ECG آرم دهنده آریتمی باشد یا این که فشار خون شما به صورت غیر طبیعی بالا یا این که زیر باشد، تست پیش از موعد متوقف میشود.

بعداز امتحان
وقتی که آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) بدون نقص شد و اقدامات ما یحتاج به دست آمد، با ادامه خط مش رفتن یا این که دوچرخه سواری با سرعت کمتر به دوران دو تا سه دقیقه، به‌تدریج خنک می‌شوید. بعد از آن، امتحان به طور رسمی تمام شد. پاره ای آب به شما داده می‌شود و معمولاً دست‌کم شش دقیقه بعداز نقطه پايان آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) زیر حیث خواهید بود.

بعد از اینکه تکنسین آزمایشگاه تشخیص بخشید که نبض و فشار خون شما نرمال گردیده‌است، کاف فشار خون، پالس اکسیمتر و سیم‌های ECG برداشته میگردند. آن گاه میتوانید مجدد جامه های خویش را عوض فرمایید و به اتاق استراحت بروید.

در‌صورتی‌که دیابت دارید، در حال حاضر مجال آن میباشد که از دستگاه گلوکز متر برای اندازه گیری سطح قند خون خویش به کار گیری فرمایید. در شرایطی‌که غیر طبیعی میباشد، به تکنسین، پرستار یا این که پزشک معالج رجوع‌کنید.

بعداز آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش)، در صورتیکه به هر دلیلی حس خیر و خوبی ندارید، مطب را شکاف نکنید. به یکی اعضای قاب پزشکی بگویید و اذن دهید شما‌را تحقیق کند تا مطمئن گردد که می‌توانید با خاطر ریلکس به منزل بروید.

پس از آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش)
آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) معمولا علائم غیر مطلوب یا این که عوارض جانبی وقت گیر تولید نمی نماید.

در‌صورتی‌که عادت به ورزش یا این که مدل معاش معدود تحرک ندارید، ممکن میباشد یک یا این که دو روز بعداز معاینه حس خستگی فرمائید یا این که درد عضلانی یا این که مفصلی را تجربیات نمایید. این شرایط طبیعی میباشد. حتی شم سوزش در پاهای شما (ناشی از تجمع اسید لاکتیک) به‌تدریج فروکش می نماید.

چه وقتی بایستی در‌پی نگهداری پزشکی بود؟
در حالتی‌که بعداز رجوع به منزل از آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) با مورد ها تحت مواجه شدید، می بایست با اورژانس تماس حاصل نمایید یا این که به نزدیکترین اورژانس بروید:

فشار، سفتی یا این که درد قفسه سینه که یک سری دقیقه ارتفاع می کشد یا این که برمی‌خواهد شد
درد در فک، گردن، پشت، کتف، معده یا این که یک یا این که هر دو بازو
ایراد در تنفس
خستگی یا این که ضعف
عرق سرد ناگهانی که اکثر وقت ها با سبکی رمز یا این که سرگیجه همدم میباشد
تعبیر و تفسیر حاصل
حاصل آزمایش استرس قلبی (آزمایش ورزش) معمولاً یک سری روز بعداز جاری ساختن تست برمی‌شود و دکتر معالج شما حاصل را با شما پژوهش می‌نماید.

نتیجه ها بعضی اوقات برای فهم و شعور حیران کننده میباشد، البته مبنی بر محاسبه عامل ها ذیل میباشد:

یک تعبیروتفسیر اصلی از تلاوت نوار قلب شما
تغییرات ECG در زمان ورزش (به ویژه قطعه ST)
تغییرات فشار خون (به ویژه افت فشار خون شدید)
علائم گزارش گردیده در طی تست
ساخت‌و‌ساز آریتمی در طی ورزش
دلایل نقطه نهایی دادن به امتحان قبل از موعد، در شکل وجود
گنجایش تمرینی تخمینی شما مطابق متساوی‌های متابولیک (METS)
ترکیبی از مقادیر خاص و تفاسیر خیالی شالوده تشخیص را تشکیل می‌دهد که تحت عنوان مثبت، منفی، نامفهوم یا این که غیرقطعی طبقه بندی می‌گردد.

برچسب ها متخصص قلب ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 118
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 30
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 49
  • بازدید ماه : 318
  • بازدید سال : 1886
  • بازدید کلی : 2547
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی